Pomaklar Direndiler , Tarihteki ilk Özgürlükcü eşit cumhuriyeti Kurdular. Ezilen , Asimile edilen ,bir ulus olmak istemediler. Yok olmamak icin mücadele ettiler .. Savaştılar , Yanlız kaldılar , ümmetçiligi red ettiler inadına Cumhuriyet , inadına özgür bir ülke , inadına Pomak devleti dediler.
Nedenmi ?
Başlangıçta İNSAN vardı:Her insan, öteki insanla eşitti. Bu iyi anlaşılmadıkça, öne sürülecek her düşünce ve davranış: yalan, korku ve köleliktir.
İlkel komünal sistemde, üretim araçları
üzerindeki kollektif mülkiyet, üretim ilişkilerinin temelidir. Bu durum,
esas olarak o dönemin üretim güçlerinin niteliğine karşılık düşer. Taş
aletler ve daha sonra ortaya çıkan ok ve yay, insanların doğa güçlerine ve
vahşi hayvanlara karşı tek başına savaşım vermelerini güçleştiriyordu.
Ormandan meyve toplamak, balık yakalamak, barınaklar yapabilmek için,
insanlar ortaklaşa çalışmak zorundaydılar; ancak böylece, aç kalıp ölmekten,
vahşi hayvanlara ya da komşu kabilelere kurban olmaktan kurtulabiliyorlardı.
Ortak çalışma hem üretim araçlarının hem de ürünlerin ortak mülkiyetine yol
açmıştı. O zamanlar, vahşi hayvanlara karşı savunma aracı olarak da
kullanılan üretim aletleri dışında, herhangi bir üretim aracı üzerinde özel
mülkiyet kavramı henüz yoktu. O zamanlar ne sömürme vardı ne de sınıflar.
Zenginler ve yoksullar, sömürenler ve
sömürülenler, bütün haklara sahip olan insanlar ve hiçbir hakka sahip
olmayan insanlar ve bunlar arasında zorlu sınıf savaşımı — işte, köleci
sistemin görünüşü.
alinti Diyalektik ve Tarihsel Materyalizm
“Eskiden, ezilen uluslar sorunu genellikle salt hukuksal bir sorun olarak kabul edilirdi. “Ulusların eşitliği”ne ilişkin sayısız demeçler, “ulusal eşitliğe” ilişkin tumturaklı bildiriler... İşte, bir uluslar grubu (azınlığı), sömürdüğü öteki uluslar grubunun sırtından geçinirken, “ulusların Eşitliği”nden söz etmenin, ezilen halklarla alay etmek olduğu gerçeğini gizlemeye çalışan, egemen sınıf ideologları türemişler ve teorileri ile de başarılı olmuşlardı. Ezilen ulus teorisyenleri veya ideologları hain ilan edilmiş kendi ulusunun soydaşları tarafından egemen ulus milliyetçiliğinin militarist savunuculuğuna soyunan kesim tarafından susturulmuş, yada susmak zorunda kalmıştı. Şimdi artık Pomak ulusal kültür sorununda, bu hukuksal egemen ulus tarihçilerinin , sahte tarihleri , hakim ulus ideolojisinin diğer kültürleri yok etmeye yönelik yanlı ve uydurma görüşün maskesinin düşürülmüş olduğunu kabul edebiliriz. Egemen Ulusların kültür Eşitliği”ne , kültür paylaşımına yönelik ilişkin demeçlerin boş ve ikiyüzlü sözler olduğunu göstererek, Pomakların ulusal kültür sorunu, havada uçuşan Balkanoloji , demeçlerin yüksekliklerinden toprağa indirdi.
1948 sonrası, Dünya yoğun bir şekilde sömürge ve yarı sömürge ülkelerin Ulusal Kurtuluş Mücadelelerine ve zaferlerine sahne oldu. Bu mücadeleler, Ulusların Kendi Kaderlerini Tayin Hakkı ilkesinin “Halkların Hakları” ifadesiyle, belgelerde ayrı madde (başlık) şeklinde yer almasına sebep oldu. Bu ulusal Kurtulus mücadelelerinde Balkanlarda Rus emperyalizmine karşı mücadele eden Pomak Tamsrash devletlide bulunuyordu. Bu ilke daha önceki belgelerde çok yüzeysel ve dağınık bir şekilde yer alıyordu. Bu yüzden, “Halkların Hakları”nın kabulünü, Uluslararası İnsan Hakları Sözleşmeleri açısından, İnsan Haklarına eklenen yeni bir halka olarak kabul edebiliriz. Daha sonra aydınlanma cağının son evrelerinde Dünya genelinde ezilen uluslar açısından bir yenilgi ve gerileme dönemine girilmişti. Nedeni ve nasılı bu yazının kapsamı dışında. Ona girmeyeceğim.
Ezilen ve yok edilmek istenen POMAK ulusunun Haklı Kültür Mücadelesinin ulusal Teorisyenleri, ideologloari olarak ! halklarımızı mahveden Rus , ABD Emperyalizmine, Avrupa Birliğine ve onların besleyip geliştirdiği, insanlığı Ortaçağ karanlığına götürmek isteyen yayılmacı Arap emperyalizmine, gerici güçlere karşı net duruşumuzu bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da aynı kararlılıkla sürdüreceğimizi ilan ediyoruz.
Pomak yemekleri börekleri Mutfak Kültürü
AlttakiResmi Tıklayın.
Internet siteleri Kaynak Alinarak yorumlanmistir.
Bizi Facede Takip Edin